An interview with Deep Cut, the hosts of Splatoon 3's Anarchy Splatcast!
Fans of Splatoon 3 will recognise Deep Cut as a unit based in the Splatlands composed of Shiver, Frye and Big Man. Each of their unique voices and dances become a trinity, engulfing those who see it into whirling waves of chaos. After being selected as the hosts of Anarchy Splatcast, they have been gaining popularity among the younger generation.
This article has been adapted from Nintendo Magazine (Winter 2022 edition), released in Japan.
The three of you have really settled in as hosts of the Anarchy Splatcast, haven’t you?
Hah! If you ask me, Shiver and Big Man could still loosen up a bit. Improv some, y’know?
I don’t know about y’all, but I was WAY too busy with dance lessons and eel training and stuff like that to have, like, real friends.
Yeah, that’s right. Frye and I were in the same class, and I could tell that she was a little bit wild, a little bit reckless. I sort of looked after her.
Oh yeah. We bonded over music. We used to literally sing from the school rooftop!
Right! We used to belt out Calamari Inkantation from up there. You know that one, don’t you? It goes, "Buh, duh-dee, dah-dee, buh-duh-dah-dee-dah...”
C’mon, everyone knows that one. But yeah, that’s when we realised that a cappella wasn’t going to cut it.
We knew Big Man a little bit, and I heard he was good on piano. So we asked him to see what he could do with the track.