Nintendo Labo: VR Kit introduces simple, shareable VR gaming experiences, launching April 12th!
Experience a new dimension of Nintendo Labo with the launch of the Nintendo Labo: VR Kit for Nintendo Switch on April 12th, which combines the innovative physical and digital gameplay of Nintendo Labo with basic VR technology to create a simple and shareable virtual reality experience for kids and families.
Nintendo Labo: VR Kit is the fourth kit in the Nintendo Labo series, providing the tools to make DIY cardboard creations called Toy-Con; play a variety of games with these creations; and discover how Nintendo Switch technology brings it all to life. Nintendo Labo: VR Kit offers six new Toy-Con creations to build, including the VR Goggles, which combine with the other creations, encouraging players to use natural movements and gestures to interact with the gaming world and elevating the Nintendo Labo gameplay experience. Fend off an alien invasion with the Blaster, visit a colourful in-game ocean and snap photos of the sea life with the Camera, and so much more.
Nintendo Labo: VR Kit encourages passing around Toy-Con creations among a group of people so everyone in the room can easily join in on the fun. To help encourage this social gameplay, players simply slip the Nintendo Switch console into the VR Goggles and hold it up to their eyes to explore numerous games and experiences – no head-strap needed.
Nintendo Labo: VR Kit: The complete Nintendo Labo: VR Kit includes the Nintendo Switch software and materials to build all six Toy-Con projects – the VR Goggles, Blaster, Camera, Bird, Wind Pedal and Elephant – as well as a Screen Holder and safety cap*. It’s a good option for kids and families who want to dive in to the full experience.
Nintendo Labo: VR Kit – Starter Set + Blaster: The Starter Set includes the Nintendo Switch software, plus all the components to build the VR Goggles and Blaster, as well as the Screen Holder and safety cap. The Starter Set is a great entry point into the world of Nintendo Labo VR.
The inventive Toy-Con Garage mode – included as part of all Nintendo Labo software – returns with Nintendo Labo: VR Kit, offering basic programming tools for players to experiment with.
More information about the experiences offered by Nintendo Labo: VR Kit will be revealed in the future. The complete Nintendo Labo: VR Kit, Starter Set + Blaster, and both Expansion Sets will be available in stores on April 12th***. For more information, visit the Nintendo Labo website!