Big Buck Bunny set to make the hop to Nintendo Video
26th April 2012 - The groundbreaking open source movie Big Buck Bunny is coming to Nintendo Video as part of a special partnership with the award-winning Blender Foundation: the organisation behind the open source 3D content creation suite used to make the movie. European viewers will be able to watch the film in stereoscopic 3D, when it launches in three mini-instalments on Nintendo Video beginning 2nd May.
Big Buck Bunny is one of the Blender Foundation’s best-known characters. The film follows the adventures of this lovable rabbit, as he seeks revenge on a trio of mischievous woodland creatures who have disrupted his peaceful daily routine. The ten minute movie is inspired by the best cartoon traditions and pays homage to the exciting and suspenseful plots of classic animations.
The movie is currently being recreated in stereoscopic 3D by Studio Lumikuu in Finland, in cooperation with the Blender Foundation. Big Buck Bunny has received millions of online views since its release in 2008 - its popularity largely due to the detailed visuals, comical plot and characters. The film has also been warmly received by the huge Blender 3D community which contains around 300,000 members.
Laurent Fischer, managing director of PR and marketing, Nintendo of Europe, said: "We are proud to be working with the Blender Foundation to bring the adventures of Big Buck Bunny to you as Nintendo Video content. The stereoscopic 3D technology really helps to bring the characters to life on screen. Make sure you continue to check Nintendo Video on your Nintendo 3DS for further instalments of Big Buck and his friends.”
Ton Roosendaal, the Chairman of the Blender Foundation, said: "As a Nintendo and Zelda fan I'm thrilled to see our work come to life on the Nintendo 3DS. Lumikuu have done a fantastic job, watching it in 3D was like seeing our own film for the first time again!”
The first of three Big Buck Bunny 3D instalments launches on 2nd May exclusively for Nintendo Video - put the date in your diary now!