TEKKEN 3D PRIME EDITION for Nintendo 3DS will see the famous King of Iron Fist Tournament fought in 3D for the first time, with the unique functionality of Nintendo 3DS delivering a more realistic and dynamic TEKKEN experience. Players will choose from a selection of more than 40 characters and do battle on totally new stages alongside others redesigned especially for Nintendo 3DS. TEKKEN 3D PRIME EDITION will make the most of the Wi-Fi functionality of the Nintendo 3DS, and deliver fast-paced dynamic battles with impressive graphics running at a high frame rate.
For the first time on Nintendo 3DS, a full-length CG movie will be available on the Game Card. TEKKEN Blood Vengeance is produced by Digital Frontier (Resident Evil: Degeneration, Death Note, Appleseed) and directed by Youichi Mouri (opening movies for TEKKEN 5 and TEKKEN 6: Bloodline Rebellion). Taking the history and legacy of the TEKKEN universe into a full-length CG movie, TEKKEN Blood Vengeance will be included on the TEKKEN 3D PRIME EDITION Game Card, in full 3D.