Can you become a true knight in The Last Story?
8th December 2011 – The Last Story is the latest action-packed RPG to come from Hironobu Sakaguchi, available in Europe exclusively on Wii from 24th February 2012. The Last Story features time-honoured RPG gameplay and story elements but also adds modern twists to the traditional RPG formula. Customise your items and character and master the innovative combat system to succeed in this epic new RPG universe.
During The Last Story you take control of Zael and from time to time his partners, a band of mercenaries in search of their fortune. You undertake a series of missions and explore Lazulis Island and its sprawling medieval capital Lazulis City, while trying to help Zael achieve his ultimate goal of leaving his life as a mercenary behind and becoming a true knight.
The Last Story features a high level of customisation for both items and characters. There are two main ways of customising your party’s equipment, including visiting blacksmiths to increase their abilities and using dyes to change their colour. By visiting the various blacksmiths who are situated within Lazulis City and within some dungeons you can upgrade your weapons and armour.
Unlike many other RPGs, The Last Story not only features a thrilling single-player campaign with an engaging story, but also Online Multiplayer options including Deathmatch, Team Deathmatch and Co-op modes. Now you can battle against or alongside up to five other RPG fans from across Europe using your own customised character from the Single Player game.
Master the innovative combat system, customise your character and gather items you discover throughout the game, and by utilising new features in The Last Story you will be able to take on the many enemies and bosses that can be found across Lazulis Island. Combat mixes traditional melee, ranged and magic attacks that are often found in RPGs with an innovative cover system and unique magical abilities. You will have to master a mysterious ability called The Gathering to help Zael and his band of mercenaries complete their missions and battle vast bosses by discovering their weak spots, picking a suitable strategy and using team work to bring them down.
The Last Story, the latest action-based RPG from Hironobu Sakaguchi launches across Europe exclusively for Wii on 24th February 2012.