A legend returns in magical 3D this June
With phenomenally re-mastered graphics and new stunning 3D visuals, fans of the original game and newcomers alike will be able to marvel at this gaming classic and join the daring adventures of one of video games’ greatest heroes – Link!
Guide Link – a young boy who is tasked with saving the land of Hyrule from Ganondorf, the Gerudo King of Thieves. The evil Ganondorf, led by his ambition to overthrow the current Royal Family of Hyrule, is intent on gaining mastery both over the land of Hyrule and time itself. It is up to Link to stop him in his tracks as you guide him on a magical journey through time. Explore vast landscapes, mythical temples, dungeons, towns and villages, while interacting with many different characters and battling various enemies – all in stunning 3D.
Players can also take advantage of the built-in gyro sensor of the Nintendo 3DS system, which provides motion controls that allow you to look around your environment when in first-person perspective simply by physically moving the Nintendo 3DS system.
Master Quest mode will see some surprising changes to the game. Puzzles will have to be thought about and solved in new ways from the main Story mode, whilst items and enemies will be found in different locations. The land of Hyrule has also been reversed as locations are mirrored - so what would ordinarily have been on the right now appears on the left and vice versa.
The new Boss Challenge mode acts as an extra treat for those players who reach a certain point within the game. It will provide players with the opportunity to face any of the previous Bosses they have defeated once again, or, the option to face and confront them one-by-one, all in a continuous battle.