Nintendo signs distribution deal with Capcom for Ghost Trick Phantom Detective in Europe
Under the terms of the agreement Nintendo will be responsible for the sales, marketing and distribution of the game throughout European territories, with Capcom remaining as publisher. Capcom will remain as the distributor in Australia and the Middle East. Ghost Trick Phantom Detective is scheduled for release across Europe on the 14th of January 2011.
Ghost Trick Phantom Detective will cross players over into the spirit world of Sissel, where an intriguing and humourous storyline and an array of logic puzzles await. Brought to you by Shu Takumi, the original creator of Capcom’s Ace Attorney series, Ghost Trick Phantom Detective allows players to take on the role of the protagonist, Sissel, a murder victim who has lost his memory and returned as a ghost to solve the mystery of his suspicious demise.
On his search for the truth, he realises that he can talk to other recently deceased spirits, as well as going back in time to four minutes before the victim died. As Sissel’s ghost you have until dawn to possess and manipulate items found in the real world, such as a bicycle or doughnuts, to solve the captivating puzzles he encounters on his quest for the truth.
Using the Nintendo DS stylus players will need to complete puzzles and carefully choose the path for Sissel to travel. Possessing specific objects & items along the way will allow you to alter the fate of other victims and begin to unravel the strange truth about who Sissel is and why he was murdered. Help Sissel eavesdrop on people to gather crucial information then transport him between locations by possessing phone lines and calling the desired destination.
The distinctive visual flair, bright block colours, rich animation, unique character designs and quirky cartoon-like elements make Ghost Trick Phantom Detective a distinguished offering for Nintendo DS.
“We are very happy to be working with Capcom to bring this key game to the European market,” remarked Laurent Fischer, Managing Director, Marketing & PR for Nintendo of Europe. “Ghost Trick Phantom Detective represents our continued focus on quality Nintendo DS games with fun, engaging and enjoyable gameplay experiences."
Michael Pattison, Senior Vice President Marketing at Capcom commented: “We are really excited about partnering with Nintendo, who will distribute Ghost Trick Phantom Detective across Europe. Nintendo has recognised that this title is a key release in the Nintendo DS range of consoles’ line up for next year.”
Ghost Trick Phantom Detective is a captivating and intriguing story-based puzzle game for the Nintendo DS family of consoles which launches across Europe on the 14th of January 2011, distributed by Nintendo and published by Capcom.