Introducing the limited edition Mario Kart Wii Pack!
12th November 2010 – After 25 fun-filled and action-packed years, Super Mario is still speeding into the future! A limited edition black Wii bundle including Mario Kart Wii and all the accessories needed to celebrate Mario’s 25th anniversary in speed and style will be available across Europe from 26th November 2010.
As well as a black Wii console and the game Mario Kart Wii, the Mario Kart Wii Pack contains a black Nunchuk, black Wii Remote Plus, black Wii Wheel and the game Wii Sports. On top of all that, the bundle will also include Donkey Kong Original Edition pre-installed on the Wii console, in homage to Mario’s first ever appearance.
The first Super Mario Kart was released for the Super Nintendo Entertainment System (SNES) in 1992 in Japan, seven years after game designer Shigeru Miyamoto and his team put the finishing touches to Mario’s first major adventure, Super Mario Bros. for the Nintendo Entertainment System (NES). Since then, there have been six versions of the game for Nintendo’s consoles, with each game seeing players dive into frenetic racing action on tracks themed from locations in the Super Mario series of games. Mario Kart Wii has sold more than 24 million copies worldwide since its launch.
Mario Kart Wii allows you to race up to 12 friends and family simultaneously using Nintendo Wi-Fi Connection, ensuring everyone can get behind the wheel and celebrate Super Mario’s 25th anniversary with the Mario Kart Wii Pack, launching across Europe from 26th November 2010.