Launching across Europe exclusively for the Wii console on 3rd December, Donkey Kong Country Returns offers the popular side-scrolling experience the series is known for, together with new levels, spectacular graphics and added depth to gameplay, courtesy of fully 3D environments – all of which are sure to delight both fans and series newcomers alike.
Key features such as barrel cannons and mine carts, which made the original series so popular, have been faithfully restored to provide series fans with a nostalgic thrill. But now, as well as the customary single player function, fans can enjoy a simultaneous, two player co-op experience – a revolutionary new element in the Donkey Kong series.
As if all that wasn’t enough, a host of hidden items, puzzle pieces and other surprises are hidden in each level just waiting to be discovered. Hidden throughout each level are bonus objects to collect in the form of the letters K‑O‑N‑G. If players manage to spell out K‑O‑N‑G by the end of each level, the fruits of their labour will be rewarded with something special. Those looking for an extra challenge will find the Time Attack mode puts them through their paces by challenging the players to beat their time record on each stage.
Why not take a walk on the wild side this winter with Donkey Kong Country Returns, exclusively for Wii, when it launches throughout Europe on 3rd December.