The first problem that all kinds of people involved in making games in 3D encountered, and had lots of trouble with, is the axes not aligning when two characters go to face each other. But the two of you found a solution when you went to Toei Kyoto Studio Park.
Yeah. I remember something else with regard to Z Targeting. When we were making a prototype of battle targeting, we wanted to make it easy to see which enemy you’re targeting, so we made a marker.
Yeah. But I was a designer, so I didn’t want to use such a simple marker. I wanted to make something else, so I came up with a fairy. After all, it was The Legend of Zelda.
Right. Usually, if you were to make a fairy, you would make a cute girl, but that wasn’t possible with the Nintendo 64 system, so I just made a ball of light with wings.
I called it the Fairy Navigation System, took it to Osawa-san, and asked, “How’s this?” He immediately said, “Let’s name it Navi .” Because she navigates! (laughs)
Navi - from “navigation”. (laughs) The Legend of Zelda games have a lot of names that show their origin. Link means to bind together. We give a lot of names that serve as functional symbols.
I think so. I didn’t just name her Navi out of my simple sense for naming. Rather, I thought I should name her that way out of respect for the Legend of Zelda naming tradition.
Right. I thought, “This is Navi,” and ideas started coming to me one after the other. Like being able to tell by colour whether the person you’re facing is good or bad, and if Navi talked, she could be an important guide for the story. So naming the system Navi really helped it grow.
(laughs) Yeah. (laughs) The addition of Navi had merits with regard to the script as well. We were able to expand the story around the idea of meeting and saying goodbye to a fairy.
And not only the script, but the game mechanics benefited as well. The first location is Kokiri Forest. The village has lots of trees and lots of people live there, but it was difficult to display them all at once.
The Nintendo 64 system had limitations making it difficult to display many characters at the same time.