Just like last time, two people can play cooperatively .
Lastly, I’d like you to point out key aspects of the game for our customers. Hayashida-san, we’ll start with you.
Yes. Last time, the second player could only stop an enemy, but this time, while you’re stopping an opponent, you can shake the Wii Remote to defeat that enemy.
And Co-Star Luma can follow along behind Mario carrying coins. When you hold down the A Button, Co-Star Luma will carry a coin, but if Mario suffers damage and you let go of the A Button, you get the coin and restore the Life Meter . And what’s more, Co-Star Luma can bring Mario 1-Up Mushrooms , so if you’ve got two players, you don’t have to stick out your own neck to get a 1-Up Mushroom.
I want players to enjoy cooperative play like that, but I think when people are playing with their family, they’ll want to make their own file and play Mario by themselves. And since there will be people who can’t move forward on their own, we created the Star Bank, which allows you to take Star Bits from a file where lots have been stored up and give them to another file.
From the viewpoint of a programmer, I’d say we made this game based on our many years making action games as well as on a full understanding of the potential of the Wii hardware. The result is that it moves at 60 frames per second and it doesn’t take long to load, yet I nevertheless wanted the visuals to look stunning.
As a programmer, you would like players to see a good balance of such elements as good-looking visuals and short loading times.
Regarding design, the last game was a mysterious universe across which Mario had an adventure, but this time it’s more like a blue sky.
Last time, there was a deep blue, space-like universe with Mario flying in front of it, but this time it’s a light, blue sky and Mario.