Once a virtual game card is loaded to a console***, not only can you play it without an internet connection, but other user accounts on the system can play, too.
Nintendo Switch 2 exclusive games and Nintendo Switch 2 Edition games can only be loaded on a Nintendo Switch 2 console.
You can lend up to three virtual game cards to others at a time. Borrowers may have one game at a time, on a single console, for up to 14 days unless they return the game earlier.
After the game is returned the borrower will still have their save data, so they'll be able to start where they left off if they borrow again or purchase the game.