Bring your image into compatible games with CameraPlay.
Use the camera to enjoy full-body motion control or other fun features alongside family and friends through GameChat. Supported features vary by game.
Its compact size makes the camera easy to move and place where you need it to be. The wide-angle lens can be freely adjusted to get everyone in on the action, no matter the room size. Plus, a high-sensitivity image sensor can adjust the brightness automatically to detect faces.
When you're not using the camera, you can cover the lens with the built-in privacy shutter.
You may be able to use a USB-C camera accessory you already own. However, not all cameras may work as intended. You can easily check compatibility using the Test USB Camera feature located in the Nintendo Switch 2 system settings.