Game-key cards are different from regular game cards, because they don’t contain the full game data. Instead, the game-key card is your 'key' to downloading the full game to your console via the internet.
After it’s downloaded, you can play the game by inserting the game-key card into your console and starting it up as normal.
To download the game, an internet connection and enough free space in your Nintendo Switch 2 system memory or microSD Express card are required.
The game itself isn't included on the game-key card, so you’ll have to download it before you can play.
When you insert the game-key card, further instructions will be displayed on the HOME Menu. Please follow the instructions and download the game.
Please note: to download the game, you must have enough free space in your Nintendo Switch 2 system memory or microSD Express card. The amount of free space required is indicated on the game-key card packaging.
If you insert a game-key card into another Nintendo Switch 2, the game can also be played on that console by following the above steps.