LIT
LIT is a 3D horror action puzzle game that follows Jake - a typical apathetic teenager, who’s trapped in his high school when it’s overrun by dark creatures. Players must guide Jake through 30 unique classrooms, using the available light sources to create paths to each exit. The goal is to reunite Jake with his girlfriend Rachael, who’s also trapped in the school and calls Jake from time to time on the school’s phone system. Stay in the light and Jake’s safe. Step into the darkness and he’s pulled under.
In addition to light puzzling, the game features five boss battles against dark faculty members, an unlockable challenge mode, multiple endings, level select mode, and a second playable character. LIT requires the use of both the Wii Remote and Nunchuk, and features motion-based gameplay to fire Jake's slingshot, throw cherry bombs, strike flares, and answer Rachael's phone calls, which play out of the Wii Remote's speaker.