Bonsai Barber
Make yourself comfortable in the real life barber shop atmosphere and get to grips with the tools of your trade. The simple to use Wii Remote controls allow you absolute styling freedom with your scissors, clippers, spray can and more, so don’t hold back!
Simply select your tool with the +Control Pad and press the B Button to use it. Aim carefully as you point at the screen to impress your colourful clientele with a few twists and turns. Demonstrate precision when creating a specific foliar fashion from a choice of over 30 styles or just show off your artistic flair and test their reactions.
Bonsai Barber was designed to let you play a little everyday, as each day you’ll have five new customers in the waiting room ready for you to comb and crop them back into style.
Your Bumper Book of Barber Business will help you stay up to date, its pages informing you of appointments, customer details, tools and more. Any awards, gifts and postcards from satisfied customers will be collected here as well. But be careful - if you miss an appointment, you’re going to hear about it, and your customers might even send an angry message to your Wii Message Board!
There’s no need to stress though. Bonsai Barber is actually a very relaxing game. On a steady learning curve you’ll trim, comb and prune your way to becoming an award winning Bonsai Barber with quick blasts of fun each day.
This is an indispensable asset for a Bonsai Barber. If you happen to cut or shave a little too short on one side or need some regrowth after trimming dead leaves, pull out your spray can to squirt water and sprout new greenery in those thinned areas.
Use your camera wisely to capture the moment; you never know what might happen. Keep your favourite shots and send your handiwork to the Wii Message Boards of your friends.
Take a good swing at the Gong with your Mallet and shake off all those loose leaves to finish your perfected cuts.