Be the financial master of your friends and family in the interactive board game Boom Street for Wii. Boom Street asks you to navigate one of several different themed boards, purchasing property as you go while charging opponents for landing on them.
The aim of Boom Street is to get rich quicker than your opponents through a mixture of property acquisition and property investment. Challenge up to three friends at home using one Wii Remote or play against people from across the world online to see who can increase their net worth the quickest. You can even utilise an in-game stock market element to purchase shares and earn dividends for extra wealth.
As you move around the board you will be able to buy shops to build a property portfolio along with collecting suits that can be cashed in at the bank to earn more money to invest. There are numerous ways to play, ranging from beginner settings to help newcomers learn the basics, to Standard rules which offer deeper strategic options including the ability to manipulate the stock market.
Each of the boards are themed around favourite Mario and Dragon Quest locations, with fan-favourites such as Starship Mario from Super Mario Galaxy 2 and Alltrades Abbey from Dragon Quest both making an appearance. You can play as your own Mii character or also choose to play as one of over 20 playable characters from the Mario and Dragon Quest franchises, including Mario, Luigi, Bowser, Yoshi, Slime, Platypunk and Stella.
If you’re a financial whizz or mad with your money there‘s fun to be had and money to be made on Boom Street, only on Wii.