Terraria
Carve out your own adventure in Terraria, a 2D side-scrolling sandbox of infinite possibilities for Wii U. Dig, build and fight as you explore a sprawling fantasy realm that spans vast oceans, icy wastes, dark dungeons and more.
Create and demolish the world as you see fit, using the Wii U GamePad touch screen to reach directly into the world of Terraria and sculpt it with ease. Whether you ascend to the skies in pursuit of adventure or excavate into the deepest depths of the earth, every terrain is brimming with raw materials waiting to be gathered and transformed into limitless creations. Build whatever you imagine with more than 100 different types of blocks, from small dwellings to immense fortresses!
As you explore, you’ll discover that Terraria is teeming with all kinds of mythical monsters and behemoth bosses, from armoured skeletons to zombies, sharks, unicorns, and even the Eye of Cthulhu. Craft armour, swords, firearms, traps and magical powers – whatever suits your play style – to fight any foe that stands in your way. You can also create equipment, such as diving gear, rocket boots and even a GPS, to help you get around Terraria’s randomly generated landscapes.
Work together with up to eight players online, or gather three friends locally to join you in four-player split-screen multiplayer, and explore this unpredictable but constantly surprising world. Players can dig in using either the GamePad, Wii U Pro Controller, or Wii Remote and Nunchuk.
When your only limit is your imagination, where will your adventures in Terraria take you?