SteamWorld Collection
SteamWorld Dig is a platform mining adventure, filled to the brim with treasures, terrors and quirky characters. Take the role of Rusty, a lone mining steambot, as he arrives at an old mining town in great need. Dig your way through the old earth, unlock upgrades to explore new areas, and uncover the ancient threat that lurks below the surface.
Play as the admirable tactician Captain Piper and her ragtag team of fellow steambots as they explore outer space in pursuit of the galaxy’s dwindling water reserves. Your adventures will take you on board many enemy ships ready to defend their loot, so you’ll need to think tactically in order to survive tense turn-based side-scrolling shootouts.
SteamWorld Collection also includes SteamWorld Heist add-on content The Outsider, providing a new ally with a past shrouded in mystery, as well as new missions with brand new weapons, gear, and snazzy new headwear.