ZELDA NOTES
ZELDA NOTES is a game-specific service that is exclusive to the Nintendo Switch 2 Editions of The Legend of Zelda: Breath of the Wild and The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.
You can download the free Nintendo Switch app on your smart device to access ZELDA NOTES.
With the help of this friendly voice, you can be guided in real time across the map to find Koroks and hard-to-reach shrines.
When you visit certain locations in the game, you can listen to commentary about your surroundings from Princess Zelda and other characters. Even if you've been to those parts of Hyrule before, you might want to revisit them to hear new insights!
Send a blueprint you've made with Ultrahand to ZELDA NOTES, and it will be converted to a QR Code that you can share with other players on social media.
Scan a QR Code with your smart device, and ZELDA NOTES can import it to your game as a blueprint. Use this feature to recreate other players' creations with ease.
Use ZELDA NOTES to convert your items into QR Codes that you can share with other players on social media.
Scan a QR Code with your smart device, and ZELDA NOTES can import it to your game through your item box.
Send your in-game photos to ZELDA NOTES to decorate them with frames, stamps, and more. You can also attach your Ultrahand blueprint and Item Box QR Codes to these photos.
Send your in-game photos to ZELDA NOTES to decorate them with frames, stamps, and more. You can attach these photos to your item and blueprint QR Codes.