Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition
Fight for survival while exploring the vast expanses of an alien world in Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition for Nintendo Switch. This visually enhanced version of the epic sci-fi RPG features additional content – including new story elements and more!
The year is 2054. Earth has been destroyed by an intergalactic war between two alien races, and humanity is on the brink of annihilation. A small number of survivors, aboard the USS White Whale, crash land on the vast and untamed planet Mira – and now it falls to you, as a member of BLADE, to help bring humanity back from the edge of extinction.
Mira is a sprawling alien world filled with vast oceans, expansive grassy plains, towering mountain ranges, exotic jungles and more, each with their own secrets to discover and threats to face. During your travels, you’ll move seamlessly around the surface of the planet and explore many huge areas, watch their ecosystems come to life and encounter a range of unfamiliar, gargantuan beasts which can be battled to gain valuable resources.
By installing data-gather probes across each continent, you’ll help to expand the FrontierNav system, revealing more information on the world map. Different types of data probes offer a range of benefits, such as increasing your combat power, so experiment to find the types that’ll help you out the most.
Once you’ve proven yourself to BLADE, you’ll earn the right to pilot and personalise your very own Skell – a powerful machine that can fly, transform into a vehicle for fast overland travel, and wield immense strength in combat.
Join forces with allies to better your chances of survival in the wilds of Mira. By taking the time to get to know your fellow teammates, their support in battles will increase and you’ll unlock quests for rare gear, too.
A team leader within BLADE. Elma is calm, collected and well-respected. Back on Earth, she was a colonel in a team known as “the Skelleton Crew”.
A mechanic for BLADE. Despite her youth, she has lots of experience with machines, and is involved with the development of Skells.
A Nopon that you’ll encounter on Mira. Though he comes across as naive and pure-minded, he does sometimes make some rather superior-sounding declarations.
A leader of the Pathfinders, a division of BLADE tasked with exploring the planet. Despite his cold demeanour, Lao’s combat and leadership skills are praised by his peers.
A former fighter pilot on Earth, Liesel now works as a test pilot for an arms manufacturer developing a new experimental Skell: “Hraesvelg”.