Lost in transit while on a colonist ship bound for the furthest edge of the galaxy, you awake decades later than you expected only to find yourself in the midst of a deep conspiracy threatening to destroy the Halcyon colony.
As you explore the furthest reaches of space and encounter a host of factions all vying for power, who you decide to become will determine the fate of everyone in Halcyon.