Everyone is here!
Legendary game worlds and fighters collide in the ultimate showdown – Super Smash Bros. Ultimate for Nintendo Switch!
New fighters, including Inkling from the Splatoon series, Ridley from the Metroid series, Castlevania's Simon Belmont and Isabelle from Animal Crossing, make their Super Smash Bros. series debut alongside every Super Smash Bros. fighter in the series…EVER!
Multiple modes and options mean everyone can play. In Smash, select your stages, set the rules and play with up to eight players total. Or, create a team of three or five fighters and take on your opponent's squad one by one in Squad Strike. And that's just the beginning!
Spirits let you simulate battles between characters from more series than ever before, so see how many you can collect! Fighters can join forces with spirits to enhance their powers. While primary spirits enhance fighters' stats, support spirits lend them additional skills. Once the primary spirit and support spirits are set, your fighter's all powered up!
Returning stages have been powered up, and every stage has Battlefield and Final Destination versions. There are plenty of surprise Stage Hazards to discover, including stages that change shape and guest characters that suddenly appear. Plus, with Stage Morph, choose the two stages you want to use and they'll automatically switch after a certain amount of time.
Pick your favourite themed music for battle stages and set your background music. There are more than 800 tracks in total!
The items that appear on stage can be the key to victory – if you use them correctly! Pokémon can also leap from Poké Balls and Master Balls to support you in battle, and you can get help from guest characters with Assist Trophies!
Super Smash Bros. Ultimate: Fighters Pass gives you access to five Challenger Packs: five fighters, five stages and all their music tracks. Do battle with new fighters from Banjo-Kazooie, DRAGON QUEST, FATAL FURY, Persona 5 and Fire Emblem!
Super Smash Bros. Ultimate: Fighters Pass Vol. 2 gives you access to a further six Challenger Packs: six fighters, six stages and all their music tracks. Take to the battlefield with fighters from KINGDOM HEARTS, Minecraft, FINAL FANTASY VII, ARMS, and more!