Root Film
Root Film is a thrilling adventure game with visual novel elements. Follow Rintaro Yagumo as he is selected to be the director for the rebooted ""Shimane Mystery Drama Project”, a TV series which was cancelled for an unknown reason 10 years ago. His excitement for this amazing opportunity is quickly curbed when a horrible murder interrupts their location scouting process.
From character designs to environments, Root Film is brought to life by gorgeous artwork. Every scene becomes picture perfect, with meticulous detail and a carefully curated colour pallet.
Visit multiple locations spanning the entire Shimane prefecture as you try to find out the truth about "Shimane Mystery Drama Project”!
The ‘Intuition’ mechanic allows players to acquire keywords during in-game conversations. Once activated, ‘Intuition’ reveals words on screen that are essential to investigations and confrontations.
After collecting enough keywords, you can confront suspects in ‘Max Mode’ to resolve a mystery. In this fighting-game like face-off, you must ensure that enough evidence has been collected before the confrontation to successfully bring suspects to justice.