Jump straight into battle
Take the battle anywhere and challenge anyone with Pokkén Tournament DX, an intense one-on-one Pokémon fighting game for Nintendo Switch!
Take direct control of over 20 prized Battle Pokémon as you unleash a flurry of powerful moves in adrenaline-fuelled matches! Call upon Support Pokémon to assist in the fight, then unleash your Pokémon’s unique Burst Attack as you work your way up the ranks. With Pokkén Tournament DX’s intuitive fighting system, anyone can pick up a Joy-Con and have fun using their favourite Pokémon.
With Nintendo Switch, battle at home or on the go to become the Ferrum League champion! Share a Joy-Con with a friend and enjoy awesome head-to-head matches anytime, anywhere, with anyone. Pokkén Tournament DX is compatible with all the different Nintendo Switch play modes – tabletop mode, TV mode, and handheld mode – so you can enjoy playing however you like.
Master the fighting styles of new Battle Pokémon including Croagunk, Scizor, Empoleon, and Darkrai, as well as the new fighter Decidueye from Pokémon Sun and Pokémon Moon. Over 20 Battle Pokémon, including the entire roster of Pokémon from the Wii U version of Pokkén Tournament, are all available right from the start of the game.
In addition to the Ferrum League, Pokkén Tournament DX introduces new modes to challenge your friends in heated competitions. Duke it out with three of your favourite Pokémon in Team Battle, then record and upload your favourite fights with the new replay feature*. Take the fight on the road or find competition online* in the new Group Match mode.