Pokémon Legends: Z-A
An ambitious new adventure set in Lumiose City awaits in Pokémon Legends: Z-A, coming to Nintendo Switch in late 2025. Explore the city, unravel its secrets and battle Pokémon like never before!
An urban redevelopment plan is underway in Lumiose City! The goal: to turn it into a place Pokémon and people can truly share. Shortly after arriving, you’ll choose from one of these partner Pokémon to accompany you on your journey – Chikorita, Tepig or Totodile.
Together, you can explore the streets of this vast city or visit Wild Zones – habitats where you’ll encounter wild Pokémon. To catch them, aim carefully and throw a Poké Ball or take them on with the help of the Pokémon on your team.
For the first time ever, Trainers and their Pokémon will move around and take action in real time during battles. Pokémon will unleash their moves when their Trainers command them to.
In addition to type matchups, there will be new mechanics to consider, such as the precise timing for swapping out your Pokémon or using moves, the different lengths of time moves will take to launch, and how big an area the moves will impact.
In Lumiose City, Pokémon can go beyond Evolution by undergoing Mega Evolution! When a Trainer’s Key Stone resonates with the Mega Stone held by their Pokémon, the Pokémon will do more than just change shape and size – it will unlock a new level of power, which could turn the tide of battle!