Minecraft Dungeons
Fight your way through an all-new action adventure game, inspired by classic dungeon crawlers and set in the Minecraft universe!
Use melee swings, hang back with ranged attacks, or tank your way through shielded by heavy armour! Personalise your character and unlock unique items and weapon enchantments for devastating special attacks.
Explore action-packed, treasure-stuffed, wildly varied levels – all in an epic quest to save the villagers and take down the evil Arch-Illager!
Take on the Arch Illager with friends across all platforms – thanks to cross-platform play in Minecraft Dungeons, you can unite, fight and survive together!
Continue the story and uncover the secrets of Minecraft Dungeons! With the Season Pass, you'll have access to four new DLC packs – Howling Peaks, Flames of the Nether, Hidden Depths and Echoing Void. Take on new mobs, navigate new levels, collect unique items and discover brand-new missions.
As threats roar to life beneath the jungle canopies, it’s up to you to save these leafy lands. Take on new missions, battle new mobs, and fight the mighty Jungle Abomination!
As an endless freeze engulfs the land, only a true hero can fight the frost. Take on new missions and relentless new enemies to end the wintry storm before it consumes everything!
A strange power has corrupted the once lonely peaks of a distant mountain range, and now it threatens to take the world by storm. The trek to the top features dramatic highs and lows, from dazzling new armour, weapons, and artifacts to vicious new foes among the cliffs. New enemies such as the Squall Golem and Mountaineer wait at the summit for anyone brave enough to steal the root of their power. Atop it all is the source of the stormy conflict, the Tempest Golem, which must be defeated before all hope is blown away.
Minecraft Dungeons is bringing the heat with the newest DLC, Flames of the Nether! Journey to the heart of the Nether in six new missions that will let you explore familiar biomes in an all-new way. The adventure ahead will bring new artifacts, weapons, and gear for those who are brave enough to face the fiery wrath of the Nether’s dangerous mobs. Not everything is scary and out to get you, since you’ll also get the new Baby Ghast pet along with two new skins! Make sure you have the latest DLC and don’t miss out on the most ambitious Minecraft Dungeons content so far.
A shard of the Orb of Dominance carried on a dark current now awakens creatures that have long slumbered beneath the waves. It's up to you to free the tides from the undertow of corruption. Legions of sunken and drowned enemies lurk among the lost treasures, so you must remain vigilant under pressure. The ocean's natural beauty can distract from the dangers of the deep, but new weapons, gear and artefacts will make everything go swimmingly.
Reach the conclusion of the Minecraft Dungeons story with the Echoing Void DLC! Face new enemies, collect gear, and make your way through challenging missions to end this fight for good. It can be scary to go into the unknown and face the End, but remember the real treasure is the friends you make along the way! The actual treasure is great too though.