Luigi's Mansion 3
Join the cowardly hero Luigi on a ghostly – and gooey – quest to save Mario and friends in Luigi’s Mansion 3 for Nintendo Switch!
You and a friend can traverse the otherworldly floors of a haunted hotel in local co-op, battling mischievous ghosts and solving paranormal puzzles together*.
An invitation to a swanky hotel holiday with Mario and co. – how could Luigi refuse such an offer? However, this dream getaway soon turns into a nightmare when ghosts start to run amok and his royal ghoulishness King Boo traps Mario and friends inside paintings!
With the help of his old pal Professor E. Gadd and his latest gizmos, Luigi must suck up his fears once again to stop King Boo’s wicked plans and save his friends.
You’d be surprised what attractions can be found in this hotel! From a pirate-themed restaurant to a medieval castle and even...a pyramid, each floor of the hotel has its own unique theme.
In a hotel this big, it’s easy to get lost. Use the Virtual Boo to get your bearings or get some tips on your objective from its creator, Professor E.Gadd.
He may be cowardly, but Luigi’s no stranger to a little ghost hunting – and the ghoulish guests in this hotel have overstayed their welcome!
Use the Strobulb to catch these pesky phantoms by surprise, then reel them up with your souped-up vacuum cleaner: the Poltergust G-00.
These ghosts won’t go down without a fight – in fact, some have come up with crafty ways of escaping. Unfortunately for them, Luigi’s got some new tricks up his sleeve too.
In a hotel like this, you’re sure to encounter some obstacles too great for Luigi to handle by himself. In these situations, call upon Professor E.Gadd’s latest creation: Gooigi!
This gooey, green doppelganger can use his...err...gooiness to squeeze through tight spaces, walk across dangerous spike-laden floors, help lift heavy objects and overcome all sorts of contraptions.