DRAINUS
Out in the far reaches of space lies a planet suffering from the oppressive rule of an Empire. Deciding to fight back, a slave steals and takes control of the "Drainus", a ship that embodies the Empire's latest energy-absorbing technology. Zip around space shooting down hordes of enemies in this exciting side-scrolling shooter!
The Drainus comes equipped with the "Reflector", allowing you to absorb energy attacks and fire them back at your enemies for massive damage. A portion of the energy from these attacks is also stored in tanks, which is used to enhance various features of the Drainus. Turn defense into offense in a split second to navigate the raining enemy fire.
Convert absorbed energy into Homing Missiles, Reflective Lasers, Omni-directional Physical Shields, and much more. Pick and choose your build to suit the situation or your own play style.
With three difficulty levels (easy, normal, hard), anti-collision assistance, unlockable game modes, and the ability to replay stages with different loadouts, DRAINUS comes with everything a good side-scrolling shooter can offer.