Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord
Digital Eclipse's Wizardry revival preserves the appeal of the classic, with many upgrades for modern role-playing game fans.
Craft your own party of adventurers and head into the labyrinth at the behest of the mad overlord Trebor, in search of the amulet stolen by the evil wizard Werdna. Battle groups of challenging enemies, avoid hidden traps, and make your way deeper into the dungeon as you prepare for the ultimate battle: Facing Werdna himself.
Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord is built directly on top of the original 1981 game's code. Although it looks all new, underneath the hood is the authentic game.
While the well-known difficulty of the enemies has not been altered, quality-of-life improvements have been added in every area. Party management, navigation, spellcasting, and combat have all been significantly enhanced.
If you're just discovering the legendary Wizardry franchise, Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord is the perfect jumping-in point for new players. Series veterans will love the gorgeous new graphics and sound, and the streamlined interface.