Tails Noir
Tails Noir is a post-noir narrative adventure. Become raccoon private eye Howard Lotor and explore dystopian Vancouver inhabited by animals as you uncover a deeply personal story of change and transformation.
Tails Noir is inspired by film noir, weird sci-fi, post-soviet aesthetics, modern political regimes, the works of Lynch and Kaufman, and existential philosophy of Sartre. It is a linear, cinematic narrative experience that subverts genre and challenges your perception of what it means to be a person.
Tails Noir’s gameplay is focused on storytelling and emotional expression, featuring rich and elaborate dialogues inspired by old school CRPGs, as well as exploration of the lush environments. The end of all things is inevitable, but defining which version of Howard Lotor reaches the conclusion is up to you.
Tails Noir’s Vancouver is a dangerous place, bleak and dreary, but not entirely without hope. It’s a tale of a cold and uncaring world, interspersed with genuine connections and a bruised but undying drive to make a difference. Everyone wants to change the world, but not always for the better.
The breathtaking combination of high-resolution pixel art and 3D effects like dynamic lighting, pouring rain, volumetric fog and neon lights bring the sprawling City to life. Visit iconic Vancouver locations like Gastown, Granville and Fairmont Hotel, reimagined in a world now inhabited by anthropomorphic animals.
Original doom jazz soundtrack by Danshin and Arooj Aftab features an innovative combination of classic jazz and electronic music. Tails Noir’s OST is expertly crafted to create a cinematic, atmospheric, and simply jaw-dropping soundscape that serves and enhances storytelling.