TSUKIHIME -A piece of blue glass moon-
Gravely injured at a young age, Shiki Tohno was practically banished to a distant relative's home, where he lived a peaceful life until one day, news arrives of his father Makihisa's death.
Shiki returns home to find his sister Akiha, who has inherited their father's position, living with two maids. There, he begins a new chapter as the eldest son of the illustrious Tohno family, finding that a life of luxury doesn't sit right with him. As the days pass, familiar sights of the past awaken fragmented memories. Then, one day, he passes by a monster in the shape of a human...
Thus begins the celebrated story of TSUKIHIME, first created in 1999 as an indie visual novel. See the masterpiece reframed and retold after twenty long years!
TSUKIHIME -A piece of blue glass moon- collects the two tales that make up the "Near Side of the Moon" portion of the original Tsukihime: Arcueid's scenario, "Moon Princess," and Ciel's scenario, "Midnight Rainbow."
Creator Kinoko Nasu has painstakingly disassembled and rebuilt the story, updating the setting to 2010s Tokyo and expanding the narrative. This reimagined presentation will exhilarate players with its hard-hitting tension and realism.