Super Mario Bros. 35
Super Mario Bros. 35 was released for a limited time to commemorate the 35th anniversary of Super Mario Bros. and is no longer playable even if you have the software downloaded on your Nintendo Switch console.
Run and jump through a random selection of iconic courses from the original Super Mario Bros., defeat familiar foes sent by your opponents and try to be the last Mario standing...or running!
Every match in Super Mario Bros. 35 has players taking on a random configuration of courses from the original Super Mario Bros., so be ready for anything. Players can propose and vote for the starting course in the pre-game lobby, meaning you could even start a match inside Bowser’s Castle in World 8-4.
You’re not just competing against 34 other players in Super Mario Bros. 35 – you’re also racing against the clock!
Each player starts with only 35 in-game seconds on the timer, so top it up by stomping on Goombas, Koopa Troopas and whatever baddies pop up on screen.
Not only does clearing out Cheep Cheeps or bouncing off Buzzy Beetles reward you with more time, it sends them to pester other players and make their run even more chaotic!
Don’t get tunnel vision while running through each course, as collecting Coins is key for staying in the game. Spend them mid-match to receive a random power-up like a Fire Flower or a Super Star from the Item Roulette.
As well as 35-Player Battle, put your platforming prowess to the test in Special Battle. In these limited-time events, contend with unique battle conditions, like every course being a Castle, that will really turn up the heat.
If you’re having trouble finding your feet, here are some handy tips that’ll help keep you in the game!
If a specific course is always giving you trouble, head into Course Practice and train yourself up on courses you unlocked via 35-Player Battle. You never know which courses may appear, so it helps to always be prepared!