Sunderfolk
Rediscover Game Night with the magic of Sunderfolk, a shared turn-based tactical RPG adventure where your mobile device becomes the controller*. Built with a couch co-op experience in mind, up to four players adventure through the magical and dangerous Sunderlands.
Each player picks one of six classes (Arcanist, Bard, Berserker, Pyromancer, Ranger, or Rogue). Together, players venture out into the Sunderlands and engage in turn-based tactical combat. During combat, there is no set player turn order, so your strategy can adapt at a moment's notice to react to evolving battlefield conditions. With new enemies appearing at every turn, it's up to your party to co-operatively find the best path to success.
Between missions, players return to Arden and help improve their home village. Unlock and upgrade different local vendors, build relationships with other Sunderfolk to earn rewards, and outfit characters with new Skills, Weapons, Trinkets, and more.
As heroes of Arden, protect the town and its Brightshard from the corruption of shadowstone and defeat threats from the surrounding Sunderlands.
The best adventures are meant to be shared. Up to four players can play together in this new tactical RPG adventure where your mobile device becomes the controller.
Scan a QR code on the display, download the free Sunderfolk phone app*, and transform your phone or tablet into a controller, hand of cards, rule book, inventory, and more. All friends and family can learn to play quickly, since all they need will be in-hand.
Traditional RPG classes have been reimagined in Sunderfolk. Take up the mantle of an Arcanist, Bard, Berserker, Pyromancer, Ranger or Rogue – each with their own playstyle. Tailor your character’s strengths with Skill Cards. Power up with Trinkets and Weapons to craft your character’s build quest-to-quest.
The village of Arden grew around the remnant of a magical substance known as brightstone, but unknown forces from lands outside have started to threaten this community's very existence. Between quests, return to Arden village to upgrade vendors, acquire new items and equipment, and befriend townsfolk for additional rewards.
Share the experience of Sunderfolk with friends at no extra cost. Our rather unique mobile device as a controller mechanic lets one gamer share the adventure with three friends at no additional cost. A host can even stream a session and have friends join remotely.