STARSHIP AVENGER Operation: Take Back Earth
In a distant future... when mankind advanced to outer space, the Crius suddenly appeared out of nowhere and began invading humanity.
Mankind's defence network in the solar system was no match for the overwhelming forces of Crius and were quickly defeated... However, mankind did not lose all hope.
The remaining survivors gathered to the Planet Kagutsuchi located close to the solar system. They researched the Crius and mapped out the ultimate battle plan that would determine humanity's fate.
The essential factor to this plan is the newly built Space Battleship "Avenger."
Avenger’s mission is to intercept the enemies that roam in the solar system and deliver mankind’s ultimate weapon "Thor's Hammer" back to Earth's orbit.
Blast off the weapons installed on Avenger to defeat the enemies who come to destroy mankind's ultimate weapon!
Powerup the battleship and try to attain a perfect shield and kill ratio in all stages!
There are three different difficulties to choose from, making it enjoyable for beginners and advanced players of defence action games!