Papertris
Papertris is an interesting and fun arcade puzzle game in which colored cubes can be combined in all 6 possible directions and you decide where to place them.
There are also power dice and numerous possible combinations in a carefully hand-painted classic but modern game of skill.
The game itself was co-designed with a lot of fun and ingenuity by my kids (4 and 2 years old) and most of the game was hand-drawn by them, which gives it a lovely charm.
We really had a lot of fun creating and generating ideas for the game and hope to inspire you as much as we did.