Omega 6 The Triangle Stars
From the pen of former Nintendo art director turned manga artist, Takaya Imamura, and developers of the Retro Mystery Club series, Happymeal, comes a 16-bit styled retro-future, adventure, infused with RPG elements: OMEGA 6: The Triangle Stars.
Follow the adventures of Thunder and Kyla on their spaceship, Omega 6: two androids entrusted with discovering a new planet for the human race to inhabit. But before they find mankind's new home, they must locate the ultimate treasure in some ancient ruins to pay off... a planetary loan?! Their quest will take them to three different planets, the first planet is Impostar, a planet filled with aliens from all four corners of space. The second planet is Igni, a fiery planet with a harsh environment. The third planet is Froslara, a planet as frozen as its residents are rich.
During your treasure hunt, unexpected encounters await at every turn via random events. You can explore freely while working as a bounty hunter, delivery person, or just shopping for items: how to play is up to you. For the completionists, there's a gallery to record all the intergalactic rogues you meet, sub-missions, and training where you can battle powerful opponents! Contrary to its name, space is very full!
Treasure attracts trouble, leading to card-based battles with anyone from rival treasure hunters to unknown aliens lurking about. With a set number of cards in your hand, read through your opponent’s strategy and forge a path to absolute victory! Inside your spaceship is a bonsai that bears fruits. Use them to boost your abilities or switch your opponent’s hand with yours. This bonsai also bears Magic Fruits, which will hold tremendous powers, but use them at your own risk!
Thanks to a technology that extends the average lifespan up to about 400 years, humanity lives comfortably, despite the societal problems associated with an aging populace.
Then, one day, a wormhole appeared suddenly near Mars. Via this phenomenon, Earth saw an influx of aliens and, before anybody realized, all the planet’s major cities were occupied by these migratory extra-terrestrials.
Concerned with this situation, Dr Victor Franklin, a leading researcher on longevity, decides to search for a second Earth. In order to that humanity may thrive once again thrive once their new home was found, he creates two androids, Thunder and Kyla, and sends them in on their quest aboard the Omega 6 spacecraft.
Takaya Imamura joined Nintendo in 1989 and worked on the art direction for series like Star Fox, F-Zero and The Legend of Zelda. He left Nintendo in 2021 to work as a lecturer at the International Professional University of Technology in Osaka. Being an illustrator, he also launched his first manga Omega 6 in France in October 2022, via Omaké Books.
Shinobu Amayake composed music for Nintendo games such as Stunt Race FX, NES Open Tournament Golf, Wario’s Woods and Pokémon Ranger: Shadows of Almia. After leaving Nintendo, she now works as a pianist and a jazz vocalist performing in Kyoto and Osaka.