Monster Outbreak
The Dimensional Orb was a promise of wealth and knowledge beyond humanity's wildest dreams, hidden away from all until it was discovered and brought to the king. Being human, the king was easily tempted, and for a time the promise held true. Riches, knowledge, and incredible stories flowed into the Kingdom thanks to the Orb… but then came the monsters. Lots and lots of monsters!
Monster Outbreak is a pixel top-down survival game. Take control of Yulia, the last surviving member of the Royal Guard, and confront the endless monster hordes spawned by the out-of-control Dimensional Orb. Gear up, prepare defenses, lay down traps, cook a possible last meal, and try to stay alive.
Go at it alone or enlist fellow survivors in multiplayer! The last stand of the Royal Guard isn't over - until it's over.