Monospaced Lovers
Monospaced Lovers is a semi-hardcore platform-adventure game that defies the traditional Metroidvania formula. The game features exploration-driven quests and puzzles reminiscent of the old-school classics, combined with a visual novel-inspired storyline that's equal parts emotional and philosophical.
The game strives to be original — a novel experience that's more than just a mashup of two existing genres.
Experience a heartfelt story with a 100,000+ word count. Comedy! Drama! Social anxiety! Philosophy? We dropped the "silent protagonist" trope to create a heroine with her own personality and feelings — and she's always one step ahead of you.
Chat up the local Tanuki, learn how to translate Slimespeak, and explore every corner of your quaint home town until you've found all 60+ collectibles. The game features non-linear, collectathon-style exploration mixed with RPG-style story quests.
On it, she finds a perplexing message left by a hacker named the God of Binary stating that her time left in this world is short. Her only clue is a series of encrypted messages locked on the device — and a mysterious new friend who woke up to a phone that wasn't his.
What does this enigmatic hacker want? Why is he talking about the end of the world? And what does any of this have to do with Clara's quaint and peaceful life in Haven Heights?
Are you ready to solve the mystery of the God of Binary and uncover the truth of this strange but comfy world?