Mario Kart Live: Home Circuit
Turn your home into a race track with Mario Kart Live: Home Circuit, a brand new way to experience Mario Kart on Nintendo Switch!
See your living room, bedroom, kitchen and more from an entirely new perspective as Mario Kart races come to life in your home...and on your screen!
Use your Nintendo Switch to control a kart and watch as it reacts to what’s happening in-game as you boost and drift your way to victory. The kart’s on-board camera gives you a view from right behind the driver’s seat and is displayed on your Nintendo Switch or TV screen.
When a race starts to get heated, don’t be afraid to use an item (or two) to even the odds! Many familiar Mario Kart items are available, and using them in-game will affect how your kart moves in real life. Drive through an item box and see what you get!
In addition to these modes, you’ll also be able to choose from different racing speeds starting from a breezy 50cc all the way up to the super-speedy 200cc!
Bring along some friends to race around your custom courses! Just make sure each player has their own Nintendo Switch console, a copy of the software and a Mario kart or Luigi kart.
Mario Kart Live: Home Circuit is available in two different sets: Mario Set and Luigi Set*. Both Mario and Luigi versions of the kart work the same – the only difference is which racer you’ll see in-game (and driving around your home)!
Whether you’re making your first circuit or want to take your ideas to the next level, here are some handy tips to help you make the most of your courses in Mario Kart Live: Home Circuit!