Legendary Hoplite
Play as Dio, a young commander inspired by the old heroes from Greek mythos like Achilles, Hector, and Perseus. He uses spears, swords and shields to slay thousands of monsters attacking the city of Ithaca. Dio has yet to discover his true power with a wide selection of gear to be used, godlike powers to be summoned and entire new armies to be drafted for battle. This is a war for the fate of mankind.
The monsters that will try to breach your defense are many and varied. You'll need to think carefully about combat tactics and power balance, especially when dealing with legendary bosses.
In battles, you must lead your army and think of the right strategies to face different enemies.
The mundane weapons of the world are not enough to repel the attacks of the mighty monsters. Dio needs the weapons with deadly power, the artifacts blessed by the Gods themselves.
Besides strategically arranging the armies, you'll need to upgrade them through battles to match the stronger and more unusual enemies. The classic skill tree upgrade system combined with the sets of war technique provide the required versatility. Changing them will open up tactical options and let your defenders vanquish the ever-changing monster waves.
Your enemies are the beasts and legendary races from Greek mythology who conflicted with humans since the dawn of time and have long wanted to exterminate them. The legions of the dead started this war, gathered the army and attacked Ithaca in great numbers. The beasts and monsters from around the region took advantage of the opportunity to advance their forces.
An unexpected event led to Odysseus’s death at the hand of his illegitimate son. This incident revealed a critical secret and brought an endless horde of monsters to the gates of Ithaca.