Keylocker is a Cyberpunk turn-based rhythm JRPG. Play as the singer and songwriter, B0B0. Fuel your moves with the electric power of music on this unforgiving planet by using real-time execution of moves in rhythm game style! Choose a unique class, battle the authorities, unlock the secrets of Saturn, play in your own bands' concerts, and hack into the network to bring an end to this corrupt system, for better or worse.
B0B0 is one of the Doppelgangers, twins born as perfect human beings fit to obey the purpose of the caste they were assigned to. Her purpose is to serve in the lowest caste for the prosperity of Saturn, but B0B0 doesn't quite agree to that. Amidst a revolution against the Saturnian Satellites, the ultimate form of law, B0B0 hears news of a newfound music robot that'll fit right in her illegal band as a drummer. Rebelling against the corrupt system using music is the only thing she knows how to do well and she only needed a drummer to join her pack of misfits. With every piece in place, she's out to break some laws, and discover the truth behind the essence of music: the Keylocker.
Control Electricity with your own music! Transform it into attack or defense as needed, swapping between different movesets and tactics.
Classic Turn Based Combat with a rhythm game twist: master perfect timing to aim your shots, time your attacks, and parry or block your enemies' strikes across this unforgiving planet.
No Random Encounters: fight your enemies head-on with seamless in-world battles.
Rock Out: play with your band in the Music Show minigame, featuring compositions by Elektrobear (Momodora, Virgo Versus The Zodiac), and voiced by Psamathes.
Customize your Doppelganger: choose from a wide variety of equipment, weapons, and skills, unlocking special Talents using the Keys harvested from enemies you DELETE in combat.
An Interactive World: explore Saturn and interact with every unique object to unearth secrets, rewards or entire pieces of knowledge about the planet.