Japanese Rail Sim: Hakone Town of Natural Beauty and Hot Springs
The "Japanese Rail Sim" series is a train operating simulator game that uses real footage to give you the feeling of actually traveling in beautiful Japan, enhancing your gaming experience.
This time, we take you to Hakone, one of Japan's top tourist destinations, where you'll be operating a tourist train on the famous mountain railway, the Hakone Tozan Railway.
Get ready to embark on an exciting round trip and experience the mid-spring and autumn tourist seasons in Hakone!
This line features 80 per mille (‰) steep slopes, the steepest in Japan for a train that travels using its own power, unassisted by cables, ropes, or other mechanisms. Balancing speed control on such steep slopes while maintaining a punctual schedule is extremely challenging!
You will be operating a three-car tourist train consisting of one Allegra car, which is celebrating its 10th anniversary in November 2024, coupled with two St. Moritz cars!
As you navigate the steep slopes along the route, you'll encounter three switchbacks where you'll switch between the operator's seats of both the Allegra and St. Moritz cars!
You'll be operating in the spring when the cherry blossoms begin to bloom, and in the autumn when the trees turn vibrant colors.
As you progress, you can also view tourist information about the sightseeing route known as Hakone's Golden Course, including details about the Hakone Tozan Railway, cable cars, ropeways, and the pirate ship that tours Lake Ashinoko!