Here's another tactical simulation game you never knew you needed.
There are over 20 types of slimes to command, each with their own unique abilities. Teleportation, multiplication, there's even a slime that can melt equipment off your enemies!
Humans will try to save their friends whenever a slime tries to occupy them. That could be used as a part of your strategy too.
Using items to transform your slimes into different types will help you in the more challenging battles later in the game.