Gimmick! 2
A classic challenge modernized
In Gimmick! 2, you once again meet the green little yokai Yumetaro. Decades after his first adventure he now sets out on a new quest in a world packed with interesting challenges, dangerous enemies, and hidden treasures.
The game can be played in either an friendlier assisted mode, or if you’re up for a challenge play in the true-to-the-original “Gimmick!” mode!
As a yokai, Yumetaro has the ability to summon and throw a powerful star that not only bounces, but also keeps the momentum of his movement.
You can discover treasure, find shortcuts or set speed records by mastering the star's bouncing physics. Experiment with it to unlock its full potential.
The composer David Wise hardly needs any introduction. In his work on the Gimmick! 2 soundtrack, he has both written completely new melodies and remade old classics. The soundtrack was creatively directed by Pelle Cahndlerby and recorded live in Sweden together with Joel Bille.