NEW FOR 2024
Plan and direct your team’s strategy and watch as your driver’s execute your commands in thrilling F1 races, brought to life with a broadcast-quality presentation. Manage your drivers, staff, car development and facilities throughout multiple seasons to give your team the best chance to claim a spot on the Formula 1 podium.
For the first time in the series, create your own team to challenge the grid and forge a new legacy. Customise every element of your team from your origin and livery design to logo and racing suits. Recruit the right staff and drivers and negotiate with sponsors for placement on your car.
The dramatic world of F1 comes to life on and off the track with the brand-new Mentality System. Manage the personalities and needs of your staff and drivers in the pursuit of success. Keep your stars happy to avoid allowing rivals from poaching your talent, disrupting your team’s trajectory towards the top.
Circuits visuals have been refreshed for the official 2024 season, including the returning Shanghai International Circuit. Improved track marbling and enhanced use of real-world data mean racing lines are clearer than ever, with enhanced trackside detailing providing the best-looking visual presentation to date.
Races present ever-evolving challenges and opportunities with the introduction of Mechanical Failures. Can you mitigate these issues as they arise to stay on track? Ensure you are in position to capitalise on rivals' issues and claim unexpected results.