DOOM Anthology
The DOOM Anthology takes players through more than three decades of demon slaying – from the classic games that popularized the first-person shooter genre to the fan favorite franchise reboot and its sequel. Wield an arsenal of powerful weapons as you battle demon hordes on Mars, on Earth, and across Hell in six critically acclaimed games.
Developed by id Software, and originally released in 1993, DOOM pioneered and popularized the first-person shooter, setting a standard for all FPS games. The critically acclaimed sequel, DOOM II, followed in 1994. Now the definitive, newly enhanced versions of DOOM + DOOM II are available as a combined product.
In this enhanced version of DOOM 64, years have passed since you stopped Hell’s invasion of Earth. Quarantined for humanity’s safety, the UAC research facilities on Mars were abandoned and forgotten...until now. A signal from a degraded satellite suggests a single entity remains, and it has the power to resurrect the demons. As the only surviving marine who fought Hell’s forces, you are sent on a lone crusade to hunt down the Mother of Demons and stop a renewed demonic invasion.
A demonic invasion has overwhelmed the Union Aerospace Corporation's Mars research facility. As one of only a few survivors, you must fight your way to hell and back against a horde of demons in this award-winning horror/action FPS and reimagining of the original DOOM.
Developed by id software, the studio that pioneered the first-person shooter genre and created multiplayer Deathmatch, DOOM returns as a brutally fun and challenging modern-day shooter experience. Relentless demons, impossibly destructive guns, and fast, fluid movement provide the foundation for intense, first-person combat – whether you’re obliterating demon hordes through the depths of Hell in the single-player campaign, or competing against your friends in numerous multiplayer modes. Expand your gameplay experience using DOOM SnapMap game editor to easily create, play, and share your content with the world.
Hell’s armies have invaded Earth. Become the Slayer in an epic single-player campaign to conquer demons across dimensions and stop the final destruction of humanity. The only thing they fear... is you.
The Deluxe Edition contains a demonic Slayer skin, classic weapon sound pack and access to both campaign expansions for the critically-acclaimed DOOM Eternal. Your victory over Hell’s armies pulled humanity back from the edge of extinction, but it came at a cost. An imbalance of power in the heavens requires the true ruler of this universe to rise and set things right. Wage war across never-before-seen realms of the DOOM Universe, fight against new demons, and wield new abilities in your never-ending battle against the forces of evil.