CyberHive
Survive, gather resources, expand your crew, improve your starship, and pave the way through outer space – full of hostile races. Your path will consist of difficult choices and everyone will have an influence on the outcome.
You are the commander of the “Melistar” (“The Star Bee”), and you have a swarm of intelligent anthropomorphic bees. Your ship is your home, and your mission is to keep an eye on its fighting ability to repel enemy attacks; to stay on course, and to effectively collect resources to ensure that both the Queen and soldier bees have enough food; and, of course, to keep an eye on the status of your crew, whose members strive to get into trouble or arrange it.
The ship travels through an amazing universe full of strange insectoid races. Who you’ll be forming an alliance with, and who you’ll be fighting with, is largely up to you! The Merchant Guild fights the League of Smugglers; the intelligent Ants compete with Locusts for space colonies; the sinister cult of Blood Suckers spreads across the galaxy...
We’ll have to fight and trade – and every one of these decisions can be a turning point in the story.
As you try to find resources and survive, you will experience many events on the ship: from intrigues within the crew and problems with passengers, to a large contraband “set-up” or a collision with the ghost of a legendary pirate starship. Some events form a story, and some occur randomly. But the choices within each event will also have to be considered...