Botworld Odyssey
Scavenge rare scrap and discover new bots to build and collect as you freely explore the many lush forests, arid deserts, tropical jungles and arctic wastes of Botworld. Over the course of the story-driven single player campaign, you’ll discover new environments, meet a variety of characters, collect rare treasures and uncover the many secrets hidden at the heart of Botworld. But make sure you have a strong team of bots, because you never know what's around the corner.
Outsmart your foes in a unique real-time tactical battle system. Your bots will leap, charge, stun or blast around the arena with advanced AI, while you plan the perfect time to deploy abilities like Frost Missile or Firewall to support your bot team and stomp your foes. Each bot has unique abilities and a powerful Ultimate - combining these with the powerful player abilities is the key to becoming a seasoned Botmaster. Every victory earns your bots experience points to unlock advanced new AI and further increase your tactical options, which you can bring into the online PvP arena and rise up the worldwide leaderboard.
Discover, build and collect rare and powerful bots to form the ultimate team. Search the world to discover new bot blueprints, then collect the rare scrap to build and upgrade your favourites. Customise their powers and abilities as they level up and get stronger. Equip yourself with powerful booster chips to adjust your bots’ strengths and change the course of a battle, and deploy unique gadgets while exploring like Bombardment or Invisibility to get the upper hand on the bandits and wild bots that inhabit Botworld.
Play as one of 5 animals: cats, dogs, buffalo, rats and lizards. Choose a unique look to add your own personality to the character, and complete missions to unlock new cosmetic items like hats and outfits. Find and defeat ultra-rare bots in the open world to collect their alternate skins and customise your own bots’ looks.