Actraiser Renaissance
Actraiser Renaissance combines 2D platforming action (Realm Acts) with a City-building simulation (Realm Management) in the ultimate battle between good and evil!
Featuring the soundtrack that sent shockwaves through the gaming world when it was first released, composed by the legendary Yuzo Koshiro - now remastered!
Help humanity flourish by playing as the Lord of Light and their loyal angel in a world beset by evil.
Realm Acts: Strategically cast powerful fire, ice, and other magic in these 2D action stages. Humans return to reclaim the realm after you conquer these stages, allowing you to begin cultivating your settlements.
Realm Management: Help humanity flourish by cultivating your settlements and offering guidance. Use your miraculous powers to summon lightning and trigger earthquakes to remove obstacles such as trees and boulders that impede the growth of your chosen. Play as the Lord of Light's angel and use your mighty bow and arrows to drive back the evil monsters that prey on your people.
Protect your settlements from enemy raids in real-time strategic battles. The placement of your forts and timing of your miracles is key to achieving victory in these engagements.
The original Actraiser composer, Yuzo Koshiro, has re-arranged all of the iconic original tracks and added 15 new tracks as well. Players can listen to the original music or switch to the re-arranged versions while playing the game. Tired from protecting and raising your villagers? Then just sit back, relax, and enjoy the tunes.